Kasinomaailman Brändäysstrategioilla Luodaan Vahva Imago

kasinomaailman-brandaysstrategia

Kasinomaailma käsittää nykyään sekä kivijalka- että nettikasinoita. Molemmilla osa-alueilla brändäys on vahvaa ja asiakkaita halutaan palvella mahdollisimman hyvin, vaikuttavalla brändillä. Brändäysstrategialla tarkoitetaan sitä suunnitelmaa, jolla kasinoyhtiö rakentaa ja toteuttaa brändinsä. Brändiin kuuluu paljon muutakin kuin vain logo, nimi ja ulkoasu. Se on kokonaisuus, joka tarjotaan asiakkaille. Brändäysstrategia on merkittävä yhtiön menestyksen ja maineen kannalta.

Uutta kasinoa brändätessä huomioon pyritään ottamaan laajalti kaikki asiakkaan näkökulmasta tärkeimmät asiat. Asiakkaiden ulottuville halutaan tuoda mielenkiintoinen brändi, jolla on annettavaa. Tietyt asiat, kuten kasinon tarjoamat erikoisedut ja bonukset ovat ehkä ensimmäisiä, jotka asiakas huomaa. Jos kasinolla on tarjottavanaan esimerkiksi no deposit bonus eli bonus ilman talletusta, herättää tämä kiinnostuksen. Bonuksia varten täytyy kuitenkin perinteisesti tehdä talletus. Muunmuassa tällaisia omintakeisia keinoja käyttämällä kasino voi ilmaista asiakkaalle haluavansa palvella tätä juuri sillä tavalla kuin mahdollisesti toivotaankin.

Toki asiakkaan kiinnostuksen ja huomion voi herättää muullakin tavalla. Kiinnostavuus täytyy toki jatkua alun jälkeenkin. Tällä sivulla kerromme, millaisia asioita nykykasinoiden onnistuneisiin brändäysstrategioihin voi liittyä. Vaikka kaikki kasinot ovatkin keskenään erilaisia, on niillä kuitenkin yhteinen tavoite: olla se paras.

Kivijalkakasinot Suomessa

Kivijalkakasinot ovat fyysisiä paikkoja, joissa asiakas konkreettisesti pääsee todelliseen kasinotunnelmaan. Suomen kaksi kivijalkakasinoa on brändätty vahvasti ja huolella hiotun lopputuloksen näkee itse paikan päällä. Kasinoiden brändäykset on tehty korkeilla laatukriteereillä.

Kivijalkakasinolle on tietysti tärkeää arkkitehtuurinen suunnittelu. Kun kasinorakennusta suunnitellaan, tehdään siitä yleensä vaikuttava. Kasinorakennukset ovat yleensä näyttäviä ja niiden sijainti mietitään huolella. Tämä luo vahvaa kuvaa jo heti ensinäkemällä.

Ulkoasu ei ole kaikkea, vaan myös pelitarjonnan suhteen halutaan viestittää, että mukaan on valittu vain laatua. Ja kun kivijalkakasino tarjoaa pelejä yhteistyössä maineikkaiden pelivalmistajien kanssa, asiakas näkee jo pelejä valitessaan, että asiakkaiden mieltymykset on otettu huomioon.

Kasinobrändiä saadaan vahvistettua entisestään järjestämällä paikassa erilaisia tapahtumia tai vaikkapa näyttelyitä. Tällaiset tapahtumat tuovat itse paikkaa esiin. Kasinoille ei yleensä oteta esiintymään millaisia esiintyjiä vain, vaan esiintyjiä valitessa pidetään jatkuvasti huoli siitä, että kaikki toiminta on brändin mukaista. Asiakas tietää siis jo saapuessaan kasinolle, että luvassa on mitä todennäköisimmin huippuviihdettä.

Sekä Casino Helsinki että Casino Tampere huokuvat tietynlaista arvokkuutta ja korkeaa laatua. Kasinot tekevät jo verkkosivuillaan selväksi, että jokaista asiakasta palvellaan enemmän kuin mielellään ja myös turvallisuutta korostetaan.

Nettikasinoiden brändäys

Nettikasinoiden brändäyksessä noudatetaan pitkälti samoja periaatteita kuin kivijalkakasinoillakin. On kuitenkin selvää, että kaikkea samaa ei voida toteuttaa netin välityksellä. Niinpä asiat toteutetaan nettikasinoilla hieman eri tavoin.

Koska nettikasinon arkkitehtuuria ei voida suunnitella, suunnittelu kohdistetaan kasinosivuston ulkoasuun, laatuun, kieliasuun ja teemaan. Myös nettisivujen tekninen toimiminen on ensiarvoisen tärkeää. Näistä kaikista elementeistä pystytään luoda toimiva ja luotettava kasinosivusto.

Jokaisella nettikasinolla on omanlaisensa digitaalinen ilme, joka välittyy asiakkaalle. Tämä ilme antaa kasinolle sen luonteen, jonka asiakas oppii tuntemaan. Kasinolla voi olla käytössään tietynlainen teema, jonka ympärille kaikki rakennetaan.

Nettikasinoiden vahvaan brändiin kuuluu vahvasti turvallisuus. Asiakas haluaa olla varma, että alla on turvallinen sivusto, jolle voi tehdä turvallisesti rahansiirtoja. Voittojen kotiutusaika saattaa vaihdella, mutta vahvan ja luotettavan brändin omaava nettikasino kertoo sivuillaan avoimesti ja läpinäkyvästi kotiutuksen vaiheista ja ajoista.

Nettikasinolla on tärkeää olla jokin elementti, joka saa asiakkaan kiinnostumaan sivustosta lisää. Kun paketti on muutoin koossa ja kasinosivustosta on saatu yhtenäinen paketti, bonukset tuovat pisteen iin päälle.

Kiinnostavat ja reilut bonukset

Bonuksia on tarjolla vain nettikasinoilla, sillä kivijalkakasinoiden tapoihin ei kuulu tarjota tällaisia. Kasinoiden tarjoamien bonusten avulla asiakas saa lisää vastinetta rahoilleen. Bonukset myös tuovat pelaamiseen lisäjännitystä.

Bonukset, kampanjat ja turnaukset vaihtelevat. Niiden joukkoon laitetaan usein sellaisia tarjouksia, joiden myötä asiakkaat pääsevät toteuttamaan kilpahenkisyyttään tai kokeilemaan uusia pelejä. Bonusten myötä kasinosivustoilla tapahtuviin aktiviteetteihin saadaan vaihtelevuutta eli asiakas saa sivustolla muitakin kuin vain pelikokemuksia.

Vastuullinen pelaaminen

Nettikasinon vahvaan brändiin kuuluu aina vastuullisuuden korostaminen. Asiakkaille halutaan tuoda turvallinen peliympäristö, jossa saa tukea omassa pelibudjetissa pysymiseen. Vastuullinen kasino tarjoaa asiakkaan käyttöön työkaluja, joilla pystyy rajaamaan talletusten ja tappioiden määrää. Tukea tarjoamalla kasino osoittaa asiakkaalle olevansa vastuullinen tekijä.

Kasinon vahvaan brändäykseen kuuluu monenlaisia asioita. Kun brändi luodaan siten, että se viestittää vastuullisuutta, turvallisuutta ja laatua, tämä näkyy. Asiakas valitsee mielellään tahon, joka osoittaa välittävänsä ja joka on palvelualtis.

Saatat pitää myös näistä: